سلام به وبلاگ من خوش اومدید اموزش با کیفیت را با ما تجربه کنید نگاهی تازه داشته باشید

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

بات نت چیست

در میان انواع متعدی از نرم افزارهای مخرب ، بات نت ها گسترده ترین و جدی ترین تهدیدی است که امروزه به طور معمول در حملات سایبری رخ می دهد.بات نت ها مجموعه از رایانه های در خطر هستند که از راه دور به وسیله bot master تحت زیرساخت مشترک C&C کنترل می شوند. bot مخفف Robotاست که همچنین به آن زامبی هم گفته می شود. تفاوت اصلی بین بات نت با سایر انواع بد افزارها وجود زیر ساخت C&C است که به بات ها اجازه می دهد که دستورات و command ها را دریافت کنند. Bot master باید مطمئن شود که ساختار C&C شان به اندازه کافی قوی است که هزاران بات توزیع شده در سراسر جهان را مدیریت کند و همچنین دربرابر هر گونه تلاش برای از بین بردن بات نت ها مقاوت کند. بات نت چیزی جز یک ابزار نیست و انگیزه های مختلفی برای استفاده از آنها وجود دارد. رایج ترین استفاده از بات نت انگیزه های جنایتکارانه مانند کسب درامد و برای اهداف خرابکارانه است. 

۲۵ تیر ۹۶ ، ۱۲:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
HSTOR IR

تفاوت دیپ وب و دارک وب چیست

اگر با اینترنت و امنیت دیجیتال سروکار دارید، به احتمال زیاد به اسم دارک‌ وب (Dark Web) و دیپ‌ وب (Deep Web) برخورد کرده‌اید. چه فرقی با هم دارند؟ در ادامه توضیح می‌دهیم.


اینترنت :


این کاملا روشن است. همان اینترنتی که روزانه از آن استفاده می‌کنیم. اخبار می‌خوانیم، با هم در ارتباط هستیم، خرید می‌کنیم و … .


دیپ وب یا وب عمیق :

ادامه مطلب...
۲۴ تیر ۹۶ ، ۱۲:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
HSTOR IR

گروه تلگرامcyber secur

گروه تلگرام Cyber Secur 

#قوانین 

1- احترام هم دیگر رو داشته باشین 

2-موضوع گروه در مورد لینوکس | اینترنت | دارک وب | و اخبار رویداد های فناوری

سوال و پرسش های اندروید |تکنولوژی 

لینک

۱۱ تیر ۹۶ ، ۰۱:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
HSTOR IR

لینوکس یا ویندوز؟

لینوکسی بشیم یا نه


اگر چه ممکنه بسیاری از ما دنیای رایانه رو با سیستم عامل ویندوز بشناسیم اما بررسی سهم بقیه سیستم‌عامل‌ها در بازار جهانی نشون می‌ده که سیستم عامل‌های محبوب دیگه‌ای هم وجود دارن که میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا در حال استفاده از اونها هستن.

ادامه مطلب...
۰۱ تیر ۹۶ ، ۱۷:۱۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
HSTOR IR
کتاب های من

کتاب اموزش html